Samtrygg växer med 96 procent på årsbasis - bästa november någonsin

Samtrygg fortsätter sin tillväxtresa och levererar den bästa november-månaden i bolagets historia. Antal sålda hyresmånader ökade med nära 100 procent på årsbasis för andra månaden i rad. Försäljningsresultat ser vi som ett styrkebesked och ytterligare kvitto på att vårt kunderbjudande är starkt och att vår plattform är skalbar.

November 2018 November 2017 Oktober 2018
Antal sålda hyresmånader [1] 1 019 519 1 084
Antal besökare på hemsidan [2] 45 789 44 486 56 982
Antal nya bostadssökande [3] 1 540 1 270 1 842

Under det fjärde kvartalet har vi - som tidigare kommunicerat - arbetat hårt inför lanseringen av vårt nya produktsegment. Produkten kommer att smyglanseras innan årsskiftet, för att sedan lanseras brett under första kvartalet 2019. Mer information kring produkten kommer att delges er aktieägare i nästkommande månadsrapport.

Jag vill också passa på att önska alla aktieägare en god jul och gott nytt år, samt tacka er för att ni är med på vår resa mot en trygg och smidig andrahandsmarknad. Genom lansering av det nya produktsegmentet, fortsatta marknadsföringssatsningar och en skalbar plattform är vi redo att ta nästa kliv i vår tillväxtresa under 2019.

• Antalet sålda hyresmånader uppgick till 1 019, vilket är en ökning med 96 procent jämfört med motsvarande period föregående år och en minskning med 10 procent jämfört med föregående månad.
  • Antalet besökare på hemsidan uppgick till 45 789, vilket är en ökning med 3 procent jämfört med motsvarande period föregående år och en minskning med 20 procent jämfört med föregående månad.
  • Antalet nya bostadssökande uppgick till 1 540, vilket är en ökning med 21 procent jämfört med motsvarande period föregående år och en minskning med 16 procent jämfört med föregående månad.

[1] Antal hyresmånader avser antalet kontrakterade hyresmånader för alla kontrakt som har signerats under perioden. Tidigare användes nyckeltalet “antal sålda nätter”, vilket har ersatts av “antal hyresmånader”, som bättre avspeglar tidsenheten i Samtryggs avtal.

[2] Antal besökare på hemsidan avser det totala antalet besökare på hemsidan under perioden

[3] Antal nya bostadssökande avser antalet bostadssökande som registrerat ett nytt konto under perioden.

Omsättning 2017: ca 90 MSEK, varav 11,8 MSEK i avgiftsintäkter