Samtryggs grundare axlar ordföranderollen inför nästa steg i expansionsfasen

Samtrygg Group AB (publ) (”Samtrygg”) meddelar i kallelsen till årsstämman den 25 april 2018 att grundare och majoritetsägare Marcus Lindström förväntas överta posten som styrelseordförande efter årsstämman.  För omval till styrelsen föreslås vidare Bernt-Olof Gustafsson, Linda Hellqvist och Vishal Nanda. Barbro Engman har avböjt omval som styrelseledamot och ordförande.

”Jag vill tacka Barbro för hennes dedikerade insatser som styreordförande för Samtrygg. Hon har varit en central del i att ta Samtrygg till den stabila position bolaget befinner sig i idag. Med en stark start på 2018 i ryggen inleder bolaget nu nästa fas där fokus handlar än mer om expansion och tillväxt. Det är ett arbete jag som arbetande styrelseordförande ser fram emot att leda tillsammans med övriga i styrelsen. För att renodla rollbeskrivningen, avser jag samtidigt avträda uppdraget som vice VD” säger Marcus Lindström, grundare och majoritetsägare, Samtrygg Group AB (publ).

Sammanfattning av biografier, styrelseledamöter

Marcus Lindström (f. 1981). Grundare, majoritetsägare och styrelseledamot i Samtrygg. Marcus var även medgrundare till Redbet Ltd. (publ). Han har även varit försäljnings- & marknadsdirektör på Folkefinans

Vishal Nanda (f.1987). Bakgrund som IT-entreprenör och är medgrundare till den digitala plattformen Servicefinder – som sedan 2016 helägs av Schibsted. Han har bland annat nominerats till årets marknadschef och utsetts till Supertalang av Veckans Affärer. Idag är han främst aktiv som ängelinvesterare.

Bernt-Olof Gustafsson (f. 1960). Verksam inom fastighetssektorn. Civilingenjör från KTH med fokus på fastighetsekonomi och Byggnadsingenjör med inriktning på anläggning. Tidigare verkställande direktör Coop Fastigheter AB och KF Fastigheter AB. Har varit anställd med olika typer av fastighetsuppdrag hos Fastighets AB Förvaltaren, Electrolux och Fastighets AB Viggen.

Linda Hellqvist (född 1980). Civilekonomexamen med inriktning på internationell marknadsföring. Linda Hellqvist är verksam inom e-handel och har gedigen erfarenhet av digitalt transformationsarbete samt digital kommunikation och e-handel, idag som Senior Director Global Digital på Oriflame Cosmetics. Tidigare bl a försäljningsansvarig på Google samt Sälj- och marknadsdirektör på Travelstart Afrika och mellanöstern.

För mer information, vänligen kontakta:
Marcus Lindström, grundare och majoritetsägare, Samtrygg
marcus@samtrygg.se