Slush sidoevenemang öppnar upp vägar för startups till Kina

Öppningsevenemanget ‘Sino Track Goes Slush’ innehåller en pitching-tävling för att visa upp startups med största potential för den kinesiska marknaden.

HELSINGFORS (24 november 2017) - Sino Track, det internationella accelerator-programmet som stöder startups att komma in på den kinesiska marknaden, har meddelat en lista på 10 starka företag som har valts till att pitcha på sidoevenemanget Sino Track Goes Slush som arrangeras i Helsingfors. Programmet körs av COMB+, en Beijing-baserad företagsaccelererings- och investeringsfirma.

Evenemanget kommer att framhäva affärsmöjligheter i den största växande marknaden i världen, Kina, men också att dela lärdomar bland företag som gått in på marknaden. Huvudtalarna är Helsingfors borgmästare Jan Vapaavuori och Slush co-founder Peter Vesterbacka.

Företagen som är valda för att pitcha är

“Det är fantastiskt att se COMB+ och så många kinesiska startups delta här i Helsingfors, hjärtat av Eurasia. Intresset bland europeiska startups som siktar på att expandera på den kinesiska marknaden är högre än någonsin tidigare,” säger Vesterbacka, Sino Trach coach och veteran inom mobilspelsmarknadsföring.

Sino Track Goes Slush arrangeras tillsammans med COMB+, Pivot5, Helsinki Business Hub, Ascend Capital Partners, och Helsingfors stad.

“Vi har valt Helsingfors som vår första internationella hub för att nå ut till det globala startup ekosystemet på grund av dess position, snabbt växande startup-scen, och den strålande startup konferensen,” säger Leo Zhu, VD för COMB+. “Vårt acceleratorsprogram strävar till att stöda internationella startups att förstå och växa i världens mest dynamiska och komplexa affärsmarknad. Detta år på Slush öppnar vi Sino Track för företag globalt.”

Pitching-tävlingens vinnare, och tilläggsinformation om finansieringsuppgifter för Sino Track startup, kommer att meddelas den 1 december på Slush.

För mera information:

Media kit
Tilläggsbilder från Slush 2016 evenemanget

Juulia Pietilä
Nordic Business Manager, COMB+
juuliapietila@combplus.com

COMB+ är en hellivcykels företagsamhetstjänstplattform baserad i Bejing, China. COMB+ engagerar sig i att skapa ett ekosystem för globala företagare och startups för att förverkliga deras drömmar. Som en innovationskuvös för den nya generationen har COMB+ en unik “plattform + investering” affärsmodell. COMB+ fokuserar på att förse företagsamhetstjänster till och investeringar i startups i et tidigt skede inom teknologiska och kulturella industrier. www.combplus.com