Nytt affärsområde – fortsatt satsning inom elsegmentet

Med de senaste förvärven av EVIAB Gruppen AB i Örebro, Växjö Elmontage AB, El & Projektering Vetlanda AB och City Eltjänst AB i Södertälje utökar Sandbäckens verksamheten med ett nytt affärsområde för elsegmentet. Affärsområdet kommer att ledas av Lars Larsen, idag VD för EVIAB gruppen. Lars kommer också att ingå i Sandbäckens koncernledning.

-          Jag ser framemot att växa tillsammans med Sandbäckens och etablera elsegmentet i gruppen. Elverksamheten är en viktig del i att utveckla Sandbäckens till en multidisciplinär installationskoncern, säger Lars Larsen, nytillträdd Affärsområdeschef El.

Det nya affärsområdet kommer att fokusera på att fortsätta expansionen och ta elsegmentet till minst 1 miljard i omsättning. Satsningen på el är i linje med Sandbäckens strategi 5-50-500: 5 miljarder i omsättning, 50 nya bolag och 500 miljoner i resultat.

-          Jag välkomnar Lars i rollen som Affärsområdeschef för vår elverksamhet. Utökningen med ytterligare ett affärsområde visar på Sandbäckens ambition att växa kraftigt inom el de kommande åren, säger Christoffer Järkeborn, Koncernchef Sandbäckens och Vice VD Nimlas Group.

Lars lämnar över rollen som VD för EVIAB Gruppen AB till Markus Johansson och Jörgen Åkesson tar över rollen som VD för Elprofilen.

-          Med Lars ledaregenskaper, gedigna erfarenheter av elaffären och nätverk i branschen kommer vi kunna fortsätta tillväxten inom el och förvärva fler elbolag, säger Christoffer Järkeborn, Koncernchef Sandbäckens och Vice VD Nimlas Group.

Det nya affärsområdet och personalförändringarna kommer att verkställas så snart Sandbäckens har tillträtt bolagen EVIAB Gruppen AB, Växjö Elmontage AB samt El och Projektering i Vetlanda.

Om Sandbäckens

Sandbäckens är en av Sveriges ledande koncerner inom innovativa och hållbara fastighetstekniska lösningar. Våra tjänster omfattar installation och service inom bland annat VS, sprinkler, brandskydd, el, ventilation, kyla, automation och design/konstruktion. Sandbäckens är en rikstäckande koncern som idag sysselsätter cirka 1 200 medarbetare och finns etablerade på ett 50-tal orter. Sandbäckens strategi baseras på 5-50-500: 5 miljarder i omsättning, 50 nya bolag och 500 miljoner i resultat. Läs mer om oss på www.sandbackens.se

För mer information om Sandbäckens

Christoffer Järkeborn, koncernchef Sandbäckens Group