Patrik Kinnunen, utsedd till CFO inom Sandbäckens

Den 5 november tillträder Patrik Kinnunen rollen som CFO inom Sandbäckens-koncernen. Patrik kommer närmast från ÅF där han varit anställd i 11 år, senast som Director Group Business Control. Patrik har tidigare haft olika chefsroller inom bland annat General Electric, Manpower, EDS och Arthur Andersen.

- Jag hälsar Patrik varmt välkommen till Sandbäckens. Patriks erfarenhet och kompetens kommer att bli ett viktigt tillskott i Sandbäckens fortsatta tillväxtresa och vår pågående utveckling till att bli en modern och digitaliserad koncern med fokus på effektiva hjälpmedel och lösningar, säger Mats Åström, Koncernchef Sandbäckens.

- Det skall bli spännande att börja på Sandbäckens, ett framgångsrikt bolag med höga tillväxtambitioner. Jag känner ett starkt engagemang för det nya ansvaret och jag ser verkligen fram emot att bidra till bolagets fortsatta utveckling, säger Patrik Kinnunen.

Patrik kommer att ingå i Sandbäckens koncernledning och rapportera till undertecknad.

Mats Åström

Koncernchef, Sandbäckens