Sandbäckens förvärvar VVS Resurs i Stockholm

Report this content

Sandbäckens, del av Nimlas Group, förvärvar VVS Resurs i Stockholm AB. Bolaget har funnits sedan 1999 och drivs av Håkan Karlsson, Dan Johansson och Joakim Gullin. Verksamheten består av installationer av värmepumpar, ombyggnadsentreprenader och uppförande av nyckelfärdiga badrum. Kunderna finns representerade inom medelstora byggföretag, allmännyttan, kommersiella fastighetsägare, BRF:er och privat personer. Verksamheten har 11 anställda som utgår från Tullinge och arbeten utförs i södra Stockholm.

-          Jag är imponerade av Sandbäckens och den support som vi kommer kunna få exempelvis inköp, ekonomi och personalfrågor. Att vi nu tillhör Sandbäckens innebär att VVS Resurs kan fortsätta att växa, säger Håkan Karlsson, grundare av VVS Resurs.

Förvärvet är en del av Sandbäckens tillväxtstrategi 5-50-500: 5 miljarder i omsättning, 50 nya bolag och 500 miljoner i resultat och vi planerar att växa kraftigt inom alla discipliner.

-          VVS Resurs är precis det bolag vi söker i regionen för att kunna utveckla serviceverksamheten. Nu har vi en ny nod södra Stockholm, säger Anders Buskas, Regionchef Stockholm Sandbäckens.

Sandbäckens möjliggör att VVS Resurs kan fortsätta sin verksamhet som ett självständigt och affärsdrivande dotterbolag med Joakim Gullin som VD.

-          Jag ser redan synergier mellan våra verksamheter och en stor potential att kunna skapa projektmöjligheter ihop med andra Sandbäckensbolag, säger Joakim Gullin, VD VVS Resurs.

Förvärvet av VVS Resurs beräknas vara slutfört under maj 2024.

Om Sandbäckens

Sandbäckens är en av Sveriges ledande koncerner inom innovativa och hållbara fastighetstekniska lösningar. Våra tjänster omfattar installation och service inom bland annat VS, sprinkler, brandskydd, el, ventilation, kyla, automation och design/konstruktion. Sandbäckens är en rikstäckande koncern som sysselsätter cirka 1 500 medarbetare och finns etablerade på ett 50-tal orter. Sandbäckens strategi baseras på 5-50-500: 5 miljarder i omsättning, 50 nya bolag och 500 miljoner i resultat.

Sandbäckens ingår tillsammans med Konstel i Norge och QMG i Finland i Nimlas Group och ärr en av de ledande nordiska koncernerna inom tekniska installationer med mer än 4 000 engagerade medarbetare verksamma på 100 platser i Sverige, Finland och Norge. Läs mer om oss på www.sandbackens.se

För mer information om förvärvet

Anders Buskas, Regionchef Stockholm Sandbäckens

E-post: anders.buskas@sandbackens.se