Sandbäckens levererar komplett VS-paket vid nyproduktion av lägenheter i Motala

Sandbäckens har tecknat samverkansavtal med NCC avseende nyproduktion av lägenheter i bostadsområdet Gamla Stan i Motala.

Första etappen avser två huskroppar, med ett 40-tal lägenheter. Sandbäckens uppdrag omfattar installation av värme, vatten, spillvatten och undercentraler i de tre våning höga husen.

Vi har påbörjat vårt uppdrag och just nu pågår installationerna i bottenplattorna. Projektet genomförs i enlighet med miljödeklarationen, SundaHus, minst klass C+ vilket innebär att särskild hänsyn tas i alla våra val av material och produkter, säger Jens Johansson, Projektledare, Sandbäckens.

Slutkund är Platen och lägenheterna beräknas stå färdigställda under hösten 2019.

Jari Grönberg, VD
Sandbäckens Rör i Linköping AB