Sandbäckens utför sprinklerinstallationerna i Torp köpcentrum

Sandbäckens har av Peab erhållit förtroendet att installera en komplett sprinkleranläggning i samband med utbyggnaden av Torp köpcenter i Uddevalla.  Köpcentret kommer genom utbyggnaden att få ett rejält lyft då butiksytor för omkring 30 nya butiker och restauranger kommer att skapas.

Som totalentreprenör kommer Sandbäckens att leverera en komplett sprinkleranläggning inklusive bassäng och pumpcentral med tillhörande pumpar i det totalt cirka 60 000 m2 stora köpcentret. Installationerna kommer att utföras i såväl den cirka 16 500 m2 stora utbyggnaden som i samband med de omfattande ombyggnadsarbetena som kommer att genomföras i det befintliga köpcentret.

Slutkund är Thon Property AB och Thomas Helander är utsedd till Sandbäckens projektledare.

Arbetet beräknas starta vid årsskiftet 2018/19 och beräknas vara färdigställt i november 2020.

Per Herrlin

Affärsområdeschef Sprinkler