Sandbäckens utför VS-installationer i över 120 lägenheter i Lindholmen, Göteborg

Sandbäckens Rör i Göteborg har erhållit förtroendet av Veidekke Entreprenad AB att utföra samtliga VS-installationer i samband med byggandet av HSB brf Blanka i Lindholmen.

HSBs nya bostadsrättsförening kommer att omfatta 122 bostadsrätter med ett unikt läge precis vid vattnet. Fastigheterna kommer att ha en spännande arkitektur genom lutande fasader i 5 gradig vinkel samt en fasad som utförs i så kallad shingel-teknik. Fastigheterna kommer även förses med sedumtak, solceller och ovanliga vinklar och stora ljusinsläpp i lägenheterna.

- Vi är mycket stolta över förtroendet att få vara en del av detta spännande projekt. Vår leverans omfattar ett komplett VS-paket omfattande installation av vatten, värme och sanitet i samtliga lägenheter samt i byggnadens biutrymmen exempelvis en gemensamhetslokal, tvättstuga och cykellounge, säger Mats Cullbrand, VD, Sandbäckens Rör i Göteborg.

Fastigheterna byggs efter miljömärkningen Svanen och produktionen har redan startat. Inflyttning är beräknad till våren 2021.

Mats Cullbrand, VD

Sandbäckens Rör i Göteborg AB