Trollhättan investerar i ny skola, Sandbäckens rör installerar komplett VS-paket

Sandbäckens Rör i Uddevalla har tecknat ett partneringkontrakt med Serneke Bygg AB för att leverera ett komplett VS-paket omfattande vatten, avlopp och värme i samband med byggandet av nya Sylteskolan i Trollhättan.

- Jag är stolt över förtroendet att Sandbäckens får möjlighet att vara en del av ny- och ombyggnaden av Sylteskolan, som är den enskilt största investeringen som Trollhättans stad har gjort genom tiderna, säger Jakob Hagberg, VD Sandbäckens i Uddevalla.

Det var i maj 2017 som det första spadtaget togs för den 18.400 m2 stora skolan och när skolan står klar i slutet av 2022 kommer den att kunna ta emot cirka 1 000 elever som även får tillgång till en stor idrottshall, ett stadsdelsbibliotek och en fritidsgård.

För mer information kontakta:

Jakob Hagberg
VD, Sandbäckens Rör i Uddevalla