Köp en jeep och få ett nybyggt radhus i Stockholm

Report this content

Eller tvärt om. Kampen om köparna på den svenska bostadsmarknaden hårdnar och att konkurrera med design och bra läge är inte längre tillräckligt. Vid köp av ett radhus i Brf Tullinge Trädgårdsstads Pärla får kunden på amerikanskt vis en ny jeep att ställa på garageuppfarten.

Fastighetsutvecklaren Carlsson & Berger Entreprenad Invest startar den 16 juni både bygget och försäljningen av 24 stycken radhus i Tullinge Trädgårdsstad. Husen kommer att säljas i bostadsrättsform och är i storlekarna 75-115 m2 och kostar mellan 1. 995’ -3. 515 miljoner kronor. Den första visningen av husen sker den 16-17 juni och de första 12 köparna får en helt ny Jeep Wrangler Unlimited.

–  Jag älskar känslan man som kund får av alla mervärden som kommer vid köp av prylar i USA. Skriv på kontraktet, betala en låg handpenning och kör hem i en ny Jeep, säger Christofer Carlsson, partner på byggherren Carlsson & Berger. Vi har inte samma avkastningskrav som ”jättarna” vilket innebär att kunderna historiskt redan vid tillträde har tjänat 10 till 20 procent på att köpa våra fastigheter på ritning. Bostadsköparna blir vinnare på en annars orolig marknad

Jeepen får disponeras gratis i två år för att sedan köpas ut till ett lågt restvärde.

Vi gillar Christofers lite offensiva sockrade stil, där Jeep Wrangler med den nya motorn på nästan 300 hästkrafter blir kronan på verket i bostadsdrömmen, säger Metin Basberber, koncernchef Veho Bil.

Erbjudandet är värt cirka 190 000 kronor och vill köparen hellre få en annan, kanske mindre bil, så kan köparen under vissa förbehåll få 120 000 kronor tillgodo för köp av annan bilmodell ur Veho Bils sortiment.

För att göra bostäderna än mer attraktiva ges köparna möjlighet att låna upp till 95 procent av inköpspriset i samarbete med finansbolaget Bättre Bolån. Första inflyttningblir till julen 2012 och mäklare är Fredrik Hultman på Hans Göthe Fastighetsbyrå.

För mer information kontakta:

Christofer Carlsson, Byggherre

E-post: christofer@carlsson-berger.com

För högupplösta bilder:

Bild 1 - Christofer Carlsson och bilhandlaren

Bild 2 - Exteriör Brf Tullinge Trädgårdsstads Pärla

Bild 3 - Exteriör Brf Tullinge Trädgårdsstads Pärla

Fastighetsutvecklaren Carlsson & Berger drivs av bröderna Christofer och Erik Carlsson tillsammans med barndomsvännen Oskar Berger med fokus på BRF projekt i Stockholmsområdet. Bröderna Carlsson & Berger har tidigare bland annat producerat BRF Sandellhusen i Järfälla tillsammans med arkitekten Tomas Sandell, samt BRF Rindöstrand 1 som är under produktion på Rindö med inflyttning under sommaren.

Taggar: