Stororder till Sandvik

Report this content

Stororder till Sandvik Sandviks affärsområde Mining and Construction har nyligen erhållit flera stora order på Tamrocks bergborrmaskiner, Toro-lastare, verktyg och övrig utrustning för gruvor och anläggningsarbeten. Det sammanlagda ordervärdet uppgår till ca 100 miljoner kronor. De två största orderna avser maskiner till det grekiska entreprenadföretaget J&P (Hellas) and Avax för olika vägprojekt i Grekland samt maskiner och utrustningar till det portugisiska gruvföretaget Somincor-Sociedade Mineira de Neves-Corvo. Sandviken den 27 juni 2000 Sandvik AB; (publ) Ytterligare information kan erhållas av Anders Ilstam, chef för affärsområde Sandvik Mining and Construction, tel 026-26 51 01. Sandvik är en högteknologisk verkstadskoncern med avancerade produkter och en världsledande position i utvalda nischer - verktyg för metallbearbetning, maskiner och verktyg för bergavverkning, rostfritt stål, speciallegeringar, högtemperaturmaterial och processystem. Koncernen har 34 000 anställda vid 300 bolag i 130 länder och en omsättning på cirka 40 miljarder kronor. Sandvik Mining and Construction är ett affärsområde inom Sandvik-koncernen och världsledande leverantör av maskiner, verktyg och service för bergbearbetning inom gruvor och anläggningsarbeten. Omsättningen är ca 9 000 MSEK och antalet anställda drygt 6 000. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/06/27/20000627BIT00200/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/06/27/20000627BIT00200/bit0002.pdf