Ändring av antalet aktier och röster i Sandvik AB

Till följd av Sandvik ABs nyligen genomförda apportemission i samband med det offentliga uppköpserbjudandet till aktieägarna i Seco Tools AB har antalet aktier och röster i bolaget ökat med 66 889 974. Per den 31 januari 2012 uppgår därmed det totala antalet aktier och röster i bolaget till 1 253 177 149. Bolagets aktiekapital uppgår per samma datum till 1 503 812 578,80 kronor.

Denna ökning av aktier och röster i Sandvik omfattar inte de aktier som kan komma att emitteras som vederlag till de aktieägare i Seco Tools som har accepterat uppköpserbjudandet under den förlängda accepfristen som gick ut den 26 januari 2012.

Sandviken den 31 januari 2012

Sandvik Aktiebolag (publ)

Sandvik AB lämnar informationen i detta pressmeddelande i enlighet med lagen (1991:980) om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande kl 08.30 CET den 31 januari 2012.

För ytterligare information, vänligen kontakta Jan Lissåker, chef för Investor Relations, Sandvik AB, tel 026-26 10 23.

Sandvik är en global industrikoncern med avancerade produkter och en världsledande position inom utvalda områden - verktyg för metallbearbetning, maskiner och verktyg för gruv- och anläggningsindustrin, rostfria material, speciallegeringar, högtemperaturmaterial samt processystem. Koncernen hade 2010 cirka 47 000 anställda, representation i 130 länder och en omsättning på nära 83 000 MSEK.

För mer information besök www.sandvik.com

Seco Tools
Seco Tools är en av världens största tillverkare av skärande verktyg. Koncernen hade 2010 omkring 5 300 anställda och en omsättning på cirka 5 900 MSEK. Seco Tools finns representerat i ett 60-tal länder, i alla världsdelar, och har mer än 50 helägda utländska dotterföretag. Bolaget är noterat på NASDAQ OMX sedan 1989.

För mer information besök www.secotools.com