Ändring av antalet aktier och röster i Sandvik AB

Till följd av den apportemission som Sandvik AB genomförde efter utgången av den förlängda acceptfristen i uppköpserbjudandet till aktieägarna i Seco Tools AB, har antalet aktier och röster i bolaget ökat med 1 208 774. Per den 29 februari 2012 uppgår därmed det totala antalet aktier och röster i bolaget till 1 254 385 923. Bolagets aktiekapital uppgår per samma datum till 1 505 263 107,60 kronor.

Sandviken den 29 februari 2012

Sandvik Aktiebolag

Sandvik AB lämnar informationen i detta pressmeddelande i enlighet med lagen (1991:980) om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande kl 11.00 den 29 februari 2012.

För ytterligare information, vänligen kontakta Jan Lissåker, chef för Investor Relations, Sandvik AB, 026-26 10 23.

Sandvik är en global industrikoncern med avancerade produkter och en världsledande position inom utvalda områden - verktyg för metallbearbetning, maskiner och verktyg för gruv- och anläggningsindustrin, rostfria material, speciallegeringar, högtemperaturmaterial samt processystem. Koncernen hade 2011 cirka 50 000 anställda, representation i 130 länder och en omsättning på nära 94 000 MSEK.

För mer information besök www.sandvik.com