Delårsrapport andra kvartalet 2011

• Operativt kassaflöde +802 MSEK
  • Rörelsekapital 26 % av faktureringen

Redovisningsprinciper
Denna delårsrapport har upprättats enligt IFRS med tillämpning av IAS 34 Delårsrapportering. Samma redovisningsprinciper och beräkningsgrunder som i senaste årsredovisningen har tillämpats med undantag för nya och omarbetade standarder och tolkningar med tillämpning från den 1 januari 2011.

Dessa förändringar har inte medfört några väsentliga effekter på Sandviks finansiella rapporter.

En kombinerad presskonferens och telefonkonferens kommer att hållas den 19 juli 2011 kl. 14.00 på Operaterrassen i Stockholm. Information finns tillgänglig på www.sandvik.com/ir.

Sandviken den 19 juli 2011

Sandvik Aktiebolag (publ)

Styrelsen

Informationen är sådan som Sandvik ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument.

Informationen lämnades för offentliggörande den 19 juli 2011 kl. 08.00.

Sandvik är en global industrikoncern med avancerade produkter och en världsledande position inom utvalda områden - verktyg för metallbearbetning, maskiner och verktyg för gruv- och anläggningsindustrin, rostfria material, speciallegeringar, högtemperaturmaterial samt processystem. Koncernen hade 2010 cirka 47 000 anställda, representation i 130 länder och en omsättning på nära 83 000 MSEK.