Delårsrapport första kvartalet 2010.

FORTSATT ÅTERHÄMTNING • Orderingång 22 270 MSEK • Fakturering 18 534 MSEK • Rörelseresultat 1 897 MSEK • Rörelsemarginal 10,2 % • Kassaflöde +2 287 MSEK Redovisningsprinciper Denna delårsrapport har upprättats enligt IFRS med tillämpning av IAS 34 Delårsrapportering. Samma redovisningsprinciper och beräkningsgrunder som i senaste årsredovisningen har tilllämpats. Nya standarder och tolkningar med tillämpning från den 1 januari 2010 har inte medfört några väsentliga effekter på Sandviks finansiella rapporter. Begreppet minoritetsintresse har ändrats i rapporterna till den nya benämningen ”Innehav utan bestämmande inflytande” enligt reviderade IFRS 3 Rörelseförvärv och ändrade IAS 27 Koncernredovisning och separata finansiella rapporter. Rapporten för andra kvartalet 2010 offentliggörs den 20 juli 2010. Ytterligare information kan erhållas från Sandvik Investor Relations, tel 026-26 10 23 (Jan Lissåker) eller tel 026-26 09 37 (Magnus Larsson) eller via e-post till info.ir@sandvik.com. En telefonkonferens kommer att hållas (på engelska) den 4 maj kl. 14.00. Information finns tillgänglig på www.sandvik.com/ir. Sandviken den 4 maj 2010 Sandvik Aktiebolag (publ) Lars Pettersson Verkställande direktör och koncernchef Informationen är sådan som Sandvik ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 4 maj 2010 kl. 12.00.