Delårsrapport första kvartalet 2013

Anpassning till en varierad efterfrågan

• Första kvartalet 2013
  • Orderingång 22 339 miljoner kronor
  • Fakturering 22 098 miljoner kronor
  • Rörelseresultat 2 557 miljoner kronor
  • Rörelsemarginal 11,6 %
  • Resultat före skatt 2,078 miljoner kronor
  • Resultat per aktie 1,18 kronor

Ytterligare information kan erhållas från Sandvik Investor Relations, tel 08 456 12 40 (Magnus Larsson) eller 08 456 12 30 (Oskar Lindberg) eller via e-post till info.ir@sandvik.com.

En presentation och telefonkonferens kommer att hållas den 23 april 2013 kl.10:00 på World Trade Center i Stockholm. Information finns tillgänglig på www.sandvik.com/ir.

Stockholm den 23 april 2013

Sandvik Aktiebolag (publ)

Olof Faxander

Verkställande direktör och koncernchef

Informationen är sådan som Sandvik ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 23 april 2013 kl. 07:30.

Sandvik är en global industrikoncern med avancerade produkter och en världsledande position inom utvalda områden - verktyg för metallbearbetning, maskiner och verktyg för gruv- och anläggningsindustrin, rostfria material, speciallegeringar, högtemperaturmaterial samt processystem. Koncernen hade 2012 cirka 49 000 anställda och representation i 130 länder och en omsättning på omkring 99 000 MSEK.