Delårsrapport första kvartalet 2015

• Rörelsemarginal 4,5%
  • Resultat före skatt 563 miljoner kronor
  • Resultat per aktie 0,33 kronor

Justerat rörelseresultat 2 934 miljoner kronor, 12,6% exklusive engångskostnader om totalt 1 882 miljoner kronor.

Ytterligare information kan erhållas från Sandvik Investor Relations, 08 456 14 94 (Ann-Sofie Nordh), 08 456 12 30 (Oskar Lindberg), 08 456 11 94 (Anna Vilogorac) eller via e-post till info.ir@sandvik.com

En presentation och telefonkonferens kommer att hållas den 27 april 2015 kl.10:00. Information finns tillgänglig på www.sandvik.com/ir

Stockholm den 27 april 2015

Sandvik Aktiebolag (publ)

Olof Faxander

Verkställande direktör och koncernchef

Informationen är sådan som Sandvik ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande den 27 april 2015 kl. 08:00.

Sandvik är en högteknologisk och global industrikoncern som erbjuder produkter, tjänster och service som förbättrar kundernas produktivitet, lönsamhet och säkerhet. Vi har en världsledande position inom utvalda områden - verktyg för metallbearbetning, maskiner och verktyg för gruv- och anläggningsindustrin, rostfria material, speciallegeringar, högtemperaturmaterial samt processystem. Koncernen hade 2014 cirka 47 000 anställda, representation i 130 länder och en omsättning på cirka 89 miljarder SEK.