• Sandvik/

Inbjudan: Sandvik kapitalmarknadsdag den 28 november 2023 – skiftet mot tillväxt

Den 28 november 2023 kommer Sandvik att anordna kapitalmarknadsdag på en av Sandvik Mining and Rock Solutions största anläggningar i Tammerfors, Finland. Eventet inleds med ett mingel kvällen före, den 27 november.

Kapitalmarknadsdagen är ett tillfälle för institutionella investerare, finansanalytiker och finansiell media att få en uppdatering på Sandviks strategi och viktiga framsteg.

Presentationer kommer att hållas av Stefan Widing, koncernchef och VD, Cecilia Felton, ekonomi- och finanschef samt av affärsområdeschefer och experter inom Sandviks lösningar för ökad produktivitet och hållbarhet. Sandvik kommer även att visa sina ledande teknologier och innovationer från samtliga affärsområden under guidade rundturer.

Använd länken nedan för registrering, senast den 1 oktober 2023. Antalet platser är begränsat och därför kommer institutionella investerare, finansiell media och andra nyckelintressenter att prioriteras. Ditt deltagande är inte bekräftat förrän du tagit emot bekräftelse via email med länk för att slutföra din registrering.

Läs mer och registrera dig här: https://www.home.sandvik/se/investors/kapitalmarknadsdag/

Kapitalmarknadsdagen kommer inte att sändas direkt via webbsändning. Inspelade presentationer med tillhörande material kommer att finnas tillgängliga på Sandviks hemsida senast den 29 november.

Stockholm, 27 september 2023

Sandvik AB

För ytterligare information kontakta Louise Tjeder, chef för investerarrelationer, tel. 070-782 63 74 eller Sofia Wiklund, investerarrelationer, tel. 070-616 20 23.

Sandvik är en global, högteknologisk industrikoncern som tillhandahåller lösningar som förbättrar produktivitet, lönsamhet och hållbarhet inom tillverknings-, gruv- och infrastrukturindustrierna. Vi ligger i framkant inom digitalisering och fokuserar på att optimera våra kunders processer. Vårt världsledande erbjudande inkluderar utrustning, verktyg, tjänster och digitala lösningar för skärande metallbearbetning, gruvdrift, bergavverkning, krossning och sortering. Koncernen hade 2022 omkring 40 000 medarbetare och intäkter på cirka 112 miljarder SEK i runt 150 länder i kvarvarande verksamheter.