Inbjudan till Sandvik 150 års jubileum – och Kapitalmarknadsdag

I år fyller Sandvik 150 år. I samband med koncernens 150-årsfirande arrangeras årets kapitalmarknadsdag den 29 maj. Kapitalmarknadsdagen kommer att innehålla

-       VD presentation

-       Affärsområdespresentationer

-       Utställning av Sandviks produkter och kundapplikationer

-       Middag med ledande befattningshavare

Evenemanget arrangeras i Göransson Arena i Sandviken. Deltagande är inte begränsat till en person per företag. Det finns ännu platser kvar.

För deltagande på kapitalmarknadsdagen, vänligen anmäl intresse till christina.seiler@sandvik.com. Vänligen notera att kapitalmarknadsdagen är ett riktat evenemang till finansmarknaden och media.

Sandviken den 8 maj 2012

Sandvik Aktiebolag

För ytterligare information, vänligen kontakta Christina Seiler, assistent Investor Relations, tel 026-26 10 26 eller Magnus Larsson, Investor Relations, tel 026-26 09 37.

Sandvik är en global industrikoncern med avancerade produkter och en världsledande position inom utvalda områden - verktyg för metallbearbetning, maskiner och verktyg för gruv- och anläggningsindustrin, rostfria material, speciallegeringar, högtemperaturmaterial samt processystem. Koncernen hade 2011 cirka 50 000 anställda, representation i 130 länder och en omsättning på nära 94 000 MSEK.

För mer information besök www.sandvik.com