Kommentar angående asbeststämningar i USA

Kommentar angående asbeststämningar i USA Sandvik har på felaktiga grunder stämts på asbestrelaterade skadestånd i Pennsylvania, USA. Sandvik är fel part och har begärt att företaget skall avföras från dessa processer. Stämningarna avser gruvutrustning som inte tillverkats eller sålts av Sandvik. Sandvik Tamrock förvärvade år 1989 delar av amerikanska Eimco, dock inte den del som omfattas av dessa rättegångar. Stämningarna avser 19 individuella fall. Sandviken den 1 november 2002 Sandvik AB; (publ) Ytterligare information kan erhållas av Heléne Gunnarson, informationsdirektör, Sandvik AB, tel 026-26 10 25 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/11/01/20021101BIT00430/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/11/01/20021101BIT00430/wkr0002.pdf