Ny chef för Investor Relations på Sandvik

Ann-Sofie Nordh har utsetts till chef för Sandviks avdelning för investerarrelationer, IR.

Ann-Sofie Nordh har arbetat på Sandvik sedan början av 2014. Hennes bakgrund omfattar 20 års erfarenhet från finansbranschen; senast som ansvarig för Nordea Equities Corporate Services. Dessförinnan arbetade hon på Nordea Markets och Alfred Berg som analytiker, med inriktning på svenska industribolag.

Magnus Larsson, som är Sandviks IR-chef för närvarande, kommer att leda affärsutvecklingsprojekt inom Sandvik, där han fortsätter att rapportera till ekonomi- och finansdirektör Mats Backman.

Ann-Sofie Nordh och Magnus Larsson tillträder sina nya befattningar den 1 november.

För ytterligare information kontakta Pär Altan, chef för externkommunikation, Sandvik AB, tel. 08 456 12 37 eller Magnus Larsson, chef för Investor Relations, Sandvik AB, tel. 08 456 12 40

Stockholm den 8 oktober 2014

Sandvik AB

Sandvik är en global industrikoncern med avancerade produkter och en världsledande position inom utvalda områden - verktyg för metallbearbetning, maskiner och verktyg för gruv- och anläggningsindustrin, rostfria material, speciallegeringar, högtemperaturmaterial samt processystem. Koncernen hade 2013 cirka 47 000 anställda och representation i 130 länder och en omsättning på cirka 87 000 MSEK.