• Sandvik/

Sandvik har erhållit en order om SEK 1 miljard för tunneldrivningsutrustning i EMEA

Sandvik Mining and Rock Solutions har erhållit en order i EMEA-regionen värd runt SEK 1 miljard, som omfattar tunneldrivningsutrustning, fräsmaskiner och borrmaskiner för underjordsarbete. Ordern har bokats i fjärde kvartalet och leveransperioden sträcker sig mellan fjärde kvartalet 2022 till första kvartalet 2024.

Stockholm, 29 december 2021

För ytterligare information kontakta Louise Tjeder, chef för investerarrelationer, 070-782 63 74 eller Johannes Hellström, presschef, tel. 070-721 10 08.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sandvik är en högteknologisk och global industrikoncern som erbjuder produkter och tjänster som förbättrar kundernas produktivitet, lönsamhet och hållbarhet. Vi har världsledande positioner inom utvalda områden – verktyg och verktygssystem för skärande metallbearbetning; maskiner och verktyg, tjänster och tekniska lösningar för gruvindustrin och bergavverkning inom anläggningsindustrin; produkter i avancerade rostfria stål och speciallegeringar samt produkter för industriell värmning. Koncernen hade 2020 omkring 37 000 medarbetare och en försäljning på cirka 86 miljarder SEK i över 160 länder i kvarvarande verksamheter.