• Sandvik/

Sandvik har erhållit en stor order om 800 miljoner kronor avseende rör till energisegmentet

Sandvik Materials Technology har säkrat en stor order för högförädlade rör till energisegmentet. Ordern bokades under det första kvartalet 2022 till ett värde om cirka 800 miljoner kronor med leveranser planerade mellan 2023 och 2025.

− Jag är mycket nöjd att vi återigen visar oss vara en ledande leverantör av högförädlade rör till energisegmentet. Att vi säkrar det här kontraktet är ett bevis för vårt långsiktiga värdeskapande och tillförlitlighet som leverantör av omfattande kontrakt, säger Göran Björkman, affärsområdeschef för Sandvik Materials Technology.

Stockholm, 16 februari 2022

Sandvik AB

För ytterligare information kontakta Louise Tjeder, chef för investerarrelationer, 070-782 63 74 eller Johannes Hellström, presschef, tel. 070-721 10 08

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Sandvik är en global högteknologisk industrikoncern med lösningar som förbättrar produktivitet, lönsamhet och hållbarhet i tillverkningsindustrin, gruvindustrin och infrastrukturindustrin. Vi ligger i framkant av digitaliseringen och fokuserar på att optimera våra kunders processer. Vårt världsledande erbjudande inkluderar utrustning, verktyg, tjänster och digitala lösningar för metallbearbetning, gruvbrytning, bergavverkning, krossning och sortering, samt avancerade material. Koncernen hade 2021 omkring 44 000 medarbetare och en försäljning på cirka 99 miljarder SEK i runt 150 länder.