Sandvik har säkrat order avseende rör till energisegmentet

Sandvik Materials Technology har säkrat stora order för högförädlade rör till energisegmentet. Dessa bokades under det första kvartalet 2020 till ett kombinerat värde om cirka 630 miljoner kronor med leveranser planerade från det andra halvåret av 2020.

Jag är mycket nöjd att vi återigen visar oss vara en ledande leverantör av högförädlade rör till energisegmentet, säger Michael Andersson, chef för divisionen Tube, Sandvik Materials Technology.

Stockholm, 20 mars 2020

För ytterligare information kontakta Ann-Sofie Nordh, chef för investerarrelationer, tel. 08 456 1494 eller Martin Blomgren, presschef, tel. 070 577 0549.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sandvik är en högteknologisk och global industrikoncern som erbjuder produkter och tjänster som förbättrar kundernas produktivitet, lönsamhet och hållbarhet. Vi har världsledande positioner inom utvalda områden – verktyg och verktygssystem för skärande metallbearbetning; maskiner och verktyg, tjänster och tekniska lösningar för gruvindustrin och bergavverkning inom anläggningsindustrin; produkter i avancerade rostfria stål och speciallegeringar samt produkter för industriell värmning. Koncernen hade 2019 omkring 40 000 anställda och en försäljning på cirka 100 miljarder SEK i över 160 länder i kvarvarande verksamheter.