• Sandvik/

Sandvik innehar omkring 99,4 % av aktierna och 99,8 % av rösterna i Seco Tools efter den slutliga acceptfristens utgång

Detta pressmeddelande får inte publiceras eller distribueras, direkt eller indirekt, till eller inom jurisdiktioner där publiceringen eller distributionen inte skulle vara förenlig med lagar och regler i sådana jurisdiktioner, däribland USA, Australien, Hongkong, Japan, Kanada, Nya Zeeland eller Sydafrika. Erbjudandet lämnas inte till (och accepter godkänns inte från) personer i eller från jurisdiktioner där lämnandet av Erbjudandet eller godkännande av accept av Erbjudandet skulle kräva ytterligare dokumentation, registrering eller andra åtgärder utöver vad som följer av svensk rätt.

Vänligen klicka på följande länk för att se hela pressreleasen:

Sandviken den 1 februari 2012

Sandvik Aktiebolag (publ)

Sandvik AB lämnar informationen i detta pressmeddelande i enlighet med lagen (2007:528) om värdepappersmarknaden och NASDAQ OMX Stockholms regler rörande offentliga uppköpserbjudanden på aktiemarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande 07:50 CET den 1 februari 2012.

För ytterligare information, vänligen kontakta Jan Lissåker, chef för Investor Relations, Sandvik AB, 026-26 10 23.