Sandvik utser ny chef för Investor Relations

Magnus Larsson har utsetts till chef för Investor Relations (IR) och därmed underställd Ola Salmén, Sandviks vice vd och ekonomidirektör. Magnus har varit anställd vid Sandviks IR-funktion de senaste fyra åren och har tidigare innehaft olika ekonomibefattningar såväl inom som utanför Sandvik. Han efterträder Jan Lissåker som tillträtt rollen som kommunikationsdirektör.

Tillträde till den nya tjänsten sker med omedelbar verkan och rekryteringen av en ny medarbetare till Sandviks IR-funktion påbörjas snarast.

Sandviken den 25 maj 2012

Sandvik Aktiebolag

Informationen lämnades för offentliggörande den 25 maj 2012 kl. 09.00.

För ytterligare information kontakta Ola Salmén, Vice VD och ekonomidirektör, Sandvik AB, tel 026-26 10 60.

Sandvik är en global industrikoncern med avancerade produkter och en världsledande position inom utvalda områden - verktyg för metallbearbetning, maskiner och verktyg för gruv- och anläggningsindustrin, rostfria material, speciallegeringar, högtemperaturmaterial samt processystem. Koncernen hade 2011 cirka 50 000 anställda, representation i 130 länder och en omsättning på cirka 94 000 MSEK.

Sandvik-koncernen Sandvik är en högteknologisk och global industrikoncern som erbjuder produkter och tjänster som förbättrar kundernas produktivitet, lönsamhet och säkerhet. Vi har världsledande positioner inom utvalda områden – verktyg och verktygssystem för skärande metallbearbetning; maskiner och verktyg, tjänster och tekniska lösningar för gruvindustrin och bergavverkning inom anläggningsindustrin; produkter i avancerade rostfria stål och speciallegeringar samt produkter för industriell värmning. Koncernen hade 2018 omkring 42 000 anställda och en försäljning på cirka 100 miljarder SEK i över 160 länder i kvarvarande verksamheter.