BioStock: Sanionas vd om helåret 2020 och bolagets långsiktiga mål

Under 2020 lade Saniona en solid grund för att omvandla verksamheten, från upptäcktsfas med fokus på att utlicensiera sina molekyler, till ett helintegrerat läkemedelsbolag med den finansiering och expertis som behövs för att få ut sina egna produkter på marknaden. Redan under 2021 sticker utvecklingen av Sanionas primära läkemedelskandidat Tesomet i två sällsynta sjukdomar ut, tillsammans med positiv feedback från FDA om den regulatoriska vägen framåt. BioStock har talat med vd Rami Levin om bolagets Q4- och bokslutskommuniké och hur strategin att föra bolaget vidare till nästa steg framåt ser ut.

Läs hela intervjun med Rami Levin på biostock.se:

Detta är ett pressmeddelande från BioStock – Connecting Innovation & Capitalhttps://www.biostock.se

BioStock: Sanionas vd om helåret 2020 och bolagets långsiktiga mål

Citat

With a clear path forward for Tesomet in HO and PWS, we look forward to initiating our phase IIb trials in the first half of this year, as planned. We also plan to initiate a phase I trial of SAN711 in the first half. Further, our partner Medix has stated that they are confident that the Mexican health authority’s review of tesofensine for weight management is moving forward, and they expect a decision in early 2021
Rami Levin, vd Saniona