Saniona korrigerar delårsrapport

Saniona korrigerar delårsrapporten för januari till juni 2015 på grund av ett tryckfel i avsnittet finansiella nyckeltal.

Rapporterad EBIT för de första sex månaderna var KSEK -11 891 (306) och inte KSEK -21 738 (-12 445) som det stod I avsnittet finansiella nyckeltal på sida 1. De rapporterade talen refererade till rörelsens kostnader för perioden och inte EBIT. Det ska också noteras att den svenska versionen anger resultat efter finansiella poster och inte EBIT som anges i den engelska versionen.

Det finns inga andra ändringar i delårsrapporten som nu kommer att publiceras på Sanionas hemsida i en korrigerad version.

Saniona är ett forsknings- och utvecklingsbolag fokuserat på läkemedel för sjukdomar i centrala nervsystemet, autoimmuna sjukdomar, metaboliska sjukdomar och smärtlindring. Bolaget har en omfattande portfölj av potentiella läkemedelskandidater i preklinisk eller klinisk fas 1. Forskningen är inriktad på̊ jonkanaler som utgör en unik proteinklass som möjliggör och kontrollerar passage av laddade joner i cellernas membran. Bolaget samarbetar med världsledande läkemedelsbolag som Janssen Pharmaceuticals Inc. och Pfizer Inc. liksom Sanionas Bostonbaserade spinout Ataxion Inc., som är finansierad av Atals Venture Inc. och Biogen Inc. Saniona har sitt kontor i Köpenhamn där bolaget har en forskningssite av hög internationell klass med 18 medarbetare. Saniona är noterat på̊ AktieTorget sedan april 2014 och har cirka 2 000 aktieägare. Aktien handlas under tickern SANION. Läs mer på www.saniona.com.