Saniona rapporterar från Neuroscience 2015 i Chicago

Sanionas Chief Scientific Officer Palle Christophersen rapporterar i en intervju på BioStock från Neuroscience 2015 i Chicago, ett av världens absolut största branschevent inom  neurovetenskap. Sanionas presentationer väckte stort intresse vid konferensen, som varje år samlar fler än 30 000 ledande forskare, akademiker och representanter från läkemedelsindustrin.

Läs hela intervjun här.

Länk: http://www.biostock.se/2015/10/exklusiv-intervju-saniona-rapporterar-fran-neuroscience-2015-i-chicago/

Saniona är ett forsknings- och utvecklingsbolag fokuserat på läkemedel för sjukdomar i centrala nervsystemet, autoimmuna sjukdomar, metaboliska sjukdomar och smärtlindring. Bolaget har en omfattande portfölj av potentiella läkemedelskandidater i preklinisk eller klinisk Fas 1. Forskningen är inriktad på̊ jonkanaler som utgör en unik proteinklass som möjliggör och kontrollerar passage av laddade joner i cellernas membran. Bolaget samarbetar med Sanionas Bostonbaserade spinout Ataxion Inc., som är finansierad av Atals Venture Inc. och Biogen Inc. Saniona har sitt kontor i Köpenhamn där bolaget har en forskningssite av hög internationell klass med 18 medarbetare. Saniona är noterat på̊ AktieTorget sedan april 2014 och har cirka 2 000 aktieägare. Aktien handlas under tickern SANION. Läs mer på www.saniona.com.