Report this content

Sanitec Abp upplöser det aktiebaserade incitamentsprogrammet 2014 i samband med det offentliga uppköpserbjudandet av Geberit AG; riktad vederlagsfri aktieemission åt deltagarna

Den 14 oktober 2014 offentliggjorde Geberit AG ett offentligt erbjudande till aktieägarna i Sanitec Abp (”Sanitec”) att överlåta samtliga aktier i Sanitec till Geberit AG mot ett vederlag om 97 kronor kontant för varje aktie. Den 3 februari 2015 har Geberit AG meddelat att erbjudandet har blivit ovillkorligt och att redovisning av likvid kommer att ske på eller omkring 10 februari 2015.

I anslutning därtill har Sanitecs styrelse beslutat att från och med idag upplösa det aktiebaserade incitamentsprogrammet 2014, som godkändes av den ordinarie bolagsstämman den 13 maj 2014, samt att i enlighet med programmets villkor överföra 50 802 egna aktier, som är i bolagets besittning, till deltagarna i programmet. Överförandet sker genom en riktad vederlagsfri aktieemission i enlighet med bemyndigandet som den ordinarie bolagsstämman den 13 maj 2014 gav åt styrelsen. Överförandet av de egna aktierna beräknas vara genomfört den 4 februari 2015 eller däromkring.

Efter att överförandet genomförts kommer Sanitec att inneha sammanlagt 139 198 egna aktier. Sanitec har för närvarande 100 000 000 registrerade aktier, var och en som berättigar till en röst vid bolagsstämman.

För ytterliggare information, kontakta:
Niklas Alm
Head of Investor Relations