Inbjudan pressvisning: Repfabriken – första nya byggnaden i Ebbepark

Nu är Repfabriken, Sankt Kors första byggnad i de nya kvarteren av Ebbepark färdig för inflytt. Som första aktör flyttar Campushallen in och öppnar sin nya anläggning den 2 januari under former som är anpassade till pandemin.

Med sitt karaktäristiska taggiga tak är Repfabriken en profilbyggnad i Ebbepark. Arkitekturen flirtar med områdets historia från den tid då Wahlbecks Fabriker låg här och var en av Linköpings största arbetsgivare. Ebbepark ska bli en modig, omtänksam och smart del av staden. Repfabriken är en utmärkt ambassadör för den visionen. Här ska nya lösningar i hållbarhet testas, bland annat finns här två rymdduschar.

Pressvisning

Välkommen på pressvisning i såväl Campushallens anläggning som i hela Repfabriken. Här finns publika ytor där människor kan mötas, plats för café och vi tittar också in i de kommande kontorslokalerna där företagen Maxar (tidigare Vricon) och Nordic Biomarker kommer att flytta in senare under 2021.

Tid och plats
Tisdag den 29 december
Klockan 10.00
Repfabriken,  Ebbegatan 13 (finns i Eniro, Google Maps har inte uppdaterat de nya adresserna ännu)

På plats finns:

Peter Nilsson, projektchef, Ebbepark
Pia Carlsson, verksamhetschef, Campushallen
Eva Ankarberg, chef kommunikation och marknad, Sankt Kors

Med tanke på pandemin vill vi att du anmäler dig så att vi kan anpassa visningen efter rådande restriktioner på bästa sätt.

Anmäl via mejl eller sms till:
Eva Ankarberg – 070-377 82 43
eva.ankarberg@sanktkors.se