Konferens och cowork ska locka fler till Ebbepark

Fyra år efter att Ebbepark invigdes är nu runt 80 företag av olika storlek baserade i området, en ökning med över 30 procent på bara två år. Men det finns plats för fler. För att driva på tillväxten sätter fastighetsbolaget Sankt Kors nu fokus på byggnaden Spektrum, som med sina konferens- och coworkingmöjligheter har potential att bli ett nav för möten och företagande i området.

- Det är viktigt för oss att invånarna i Linköping förstår vilken resurs Spektrum kan vara för alla som söker en flexibel och inspirerande arbetsmiljö, eller bara lite miljöombyte. Man kan till exempel sitta helt fritt på takterrassen och i Spektrums öppna ytor som är utrustade med wifi, bord och eluttag vilket många inte känner till, säger Anna-Maria Jakobsson, vd för Sankt Kors

Under vecka 22 täcks Linköpings stortavlor med färgglada affischer som uppmanar Linköpingsborna att upptäcka ett spektrum av möjligheter. Samtidigt genomförs flertalet evenemang i Spektrum: en materialmässa, ett Ebbetalks om inkluderande bemötande och en Open Lab-dag. Dessutom pågår en vernissage i huset med Martin Möldernes ”Bokstavligt talat”. Målet är att fler ska upptäcka och nyttja möjligheterna som erbjuds: från kostnadsfria arbetsplatser och cowork till moderna kontorslokaler och smarta konferensfaciliteter.

Ett led i Linköpings tillväxt

Ebbepark som stadsdel har växt rejält sedan nyinvigningen för fyra år sedan. Bara de två senaste åren har antalet företagsetableringar ökat från 60 till drygt 80 stycken och spridningen är stor, allt från enskilda firmor till bolag med hundratalet anställda har hittat sin plats i området. I dagsläget ligger beläggningsgraden på cirka 85 procent vilket är helt enligt plan.

- Genom Spektrum öppnar vi upp för nya möjligheter och bidrar till att Ebbepark fortsätter att vara en attraktiv plats för såväl befintliga som nya företag. Vi ser fram emot att Spektrum ska utgöra en kärna för tillväxt och samarbete i regionen," tillägger Anna-Maria Jakobsson

För ytterligare information om Spektrums konferens- och coworkingmöjligheter, besök https://sanktkors.se/spektrum/. För mer information om de olika eventen som pågår i Spektrum besök https://www.ebbepark.se/event/.

För mer information kontakta:
Anna-Maria Jakobsson, vd Sankt Kors

E-post: anna-maria.jakobsson@sanktkors.se

Sankt Kors är ett kommunägt bolag med uppdrag att främja utveckling och tillväxt i Linköping. Genom att bygga kreativa företagsmiljöer, stimulera till samverkan och investera i innovativa projekt bidrar Sankt Kors aktivt till näringslivets utveckling.