Pressinbjudan: visning av mobil HVO-tank i Ebbepark

Den hållbara staden börjar såklart redan i byggfasen. På en byggarbetsplats finns många maskiner som behöver bränsle. I den framväxande stadsdelen Ebbepark i Linköping finns nu möjlighet för entreprenörerna att tanka fossilfritt på plats.

Välkommen på pressvisning av Sveriges första mobila tankstation som förser byggarbetsplatser och byggentreprenörer med fossilfritt bränsle. Ett samarbete mellan Energifabriken, Sankt Kors, Stångåstaden och Logistikkluster Östergötland möjliggör satsningen.

Representanter från aktörerna finns på plats för att berätta mer om det förnybara biobränslet HVO, om hållbar stadsbyggnad och om bränsleanvändning till och från byggarbetsplatser. Träffa också en av entreprenörerna som går i bräschen och ersätter fossil diesel med HVO.

När: Fredag 16 augusti klockan 9.00

Var: Westmansgatan mot Plommongatan, Linköping
Föreslagen parkering märkt P-A på bifogad karta.

Anmäl dig gärna till:
Eva Ankarberg, kommunikationschef Sankt Kors: 070-377 82 43 eller eva.ankarberg@sanktkors.se

Sankt Kors är ett bolag med uppdrag att främja utveckling och tillväxt i Linköping. Vi gör det framför allt genom att tillhandahålla kreativa företagsmiljöer för nya företag och företag i förändring. Vreta Kluster AB är vårt dotterbolag där vi driver verksamheten för utveckling av de gröna näringarna. Genom Dukaten Parkering bidrar vi till att göra Linköping tillgängligt, framkomligt och säkert. Sankt Kors ägs till 100 procent av Linköping Stadshus AB.