Pressinbjudan: Invigning av konstinstallationen Visionsraketen vid Mjärdevi Center

Vid Mjärdevi Center finns sedan förra året en rymdsten av konstnären Jonathan Josephsson, också känd som Ollio. Nu kompletteras den konstnärliga gestaltningen med ett verk även på andra sidan byggnaden i form av en visionsraket.

Media hälsas välkommen att delta på invigningen av verket. Konstnären Hanna Stahle medverkar och raketen testas som verktyg för inspiration för nya idéer.

Var? Mjärdevi Center, Teknikringen 10, på baksidan av byggnaden
När? Torsdag 14 november klockan 11.45

Vi bjuder på enklare lunch.

Medverkande:
Hanna Stahle, konstnär
Lars-Ove Östensson, LOOK – Linköping Offentlig Konst
Eva Ankarberg, fastighetsägaren Sankt Kors

För eventuella frågor, vänligen kontakta Eva Ankarberg, kommunikationschef Santk Kors: telefon 070-377 82 43