Väderstad flyttar in i Mjärdevi Center

Sankt Kors välkomnar Väderstad, ett av världens ledande företag inom jordbearbetning, sådd och precisionssådd, till Mjärdevi Center. Med lokaler som rymmer över 100 medarbetare vill Väderstad locka talanger inom R&D, IT and Supply Chain och fortsätta skapa tekniska lösningar som förenklar lantbrukarens vardag.

Sankt Kors verkar för att skapa nya arenor för utveckling och tillväxt i Linköping, och snart flyttar ett av regionens mest framgångsrika företag, Väderstad, in i Sankt Kors profilbyggnad Mjärdevi Center.

– Både teknik och gröna näringar är två starka branscher i Linköping. Därför är vi extra stolta över att Väderstad, som förenar dessa branscher, vill etablera sig i våra lokaler. I Mjärdevi finns mycket av den kompetens som behövs framåt för att de ska kunna fortsätta utveckla sin innovativa och högteknologiska position, och lokalerna är perfekt anpassade efter deras behov, säger Ulrika Backlund, marknads- och uthyrningschef på Sankt Kors.

Väderstad har idag ett tillfälligt kontor i Tornby för medarbetare inom R&D, IT och Supply Chain, och ambitionen är att de ska kunna flytta in i i de 1900 kvadratmeter stora nya lokalerna i Mjärdevi i slutet av mars. Syftet med de nya lokalerna är både att lösa platsbristen i Väderstad och attrahera talanger med specifik kompetens.

­– Vi är väldigt nöjda över att ha hittat dessa lokaler i Mjärdevi. Här kommer vi ha gångavstånd till flera av våra samarbetsföretag inom exempelvis elektronik och mjukvaruutveckling, universitetsområdet ligger bara några minuter bort och platsen är både attraktiv och central. Det ger goda förutsättningar för att vi ska kunna utveckla framtidens innovationer, tekniker och metoder för lantbrukare, säger Magnus Karlsson, platschef för Väderstads kontor i Linköping.

För mer information vänligen kontakta

Ulrika Backlund, marknads- och uthyrningschef Sankt Kors

Tel: 076-786 31 01, ulrika.backlund@sanktkors.se