Välkommen på invigning av Manillaparken i Ebbepark

Välkommen på invigning av Manillaparken i hjärtat av Ebbepark! Nu invigs Manillaparken, en grön oas i mitten av Ebbeparks fyra kvarter. Parken breder ut sig i kvarteret Dynamiken, där boende och arbetsplatser blandas. Förhoppningen är att Manillaparken ska bli en naturlig punkt i tillvaron för många olika besökare, ett grönområde att mötas på i vardagen och i livet.

Invigningen sker i samband med Terra Viva-festivalen, Linköpings nya hållbarhetsfestival där föreläsare, utställare, foodtrucks och musik inspirerar till smartare och snällare sätt att leva. Ett ypperligt exempel på hur Ebbeparks grönområde kan komma att nyttjas framöver.

Manillaparkens utformning för tankarna till en flygande matta där ena hörnet slutar uppe på en kulle. Helt dolt från parken, under kullen, har ytterligare en plats skapats med stor finess. Byggnaden under kullen har fått namnet Roligheten, där väntas ett café eller restaurang flytta in. Parkens gångar och planteringar bildar ett mönster inspirerat av mattan Rubirosa som designades av Marianne Richter. Samma mönster har också gett inspiration till väggen på byggnaden Repfabriken, som inrymmer både träningsanläggning, företagslokaler och ett café.

Välkommen på invigning

Tid: Lördagen 16 september, klockan 18:45 - 21:00.

Plats: Marianne Richters torg 1.

För mer information, vänligen kontakta:
Emma Bernholtz, kommunikatör

emma.bernholtz@sanktkors.se

Sankt Kors är ett kommunägt bolag med uppdrag att främja utveckling och tillväxt i Linköping. Genom att bygga kreativa företagsmiljöer, stimulera till samverkan och investera i projekt är Sankt Kors en accelerator i näringslivets utveckling.

Sankt Kors driver sin verksamhet på affärsmässiga grunder.

Snabbfakta

Välkommen på invigning Tillställningen inleds med mingel 17:00-18:45. Stefan Erikson, ordförande i samhällsbyggnadsnämnden, inviger Manillaparken klockan 18:45. Därefter visas en utomhusbio. Ingen anmälan krävs. Välkomna! Tid: Lördagen 16 september, klockan 18:45 - 21:00. Plats: Marianne Richters torg 1.