• Sankt Kors/

Vernissage i The BARN – konferensrummet som blev ett konstverk, eller konstverket som blev ett konferensrum

Sankt Kors hade ett tråkigt konferensrum – men tog dit en orädd konstnär som förvandlade det till ett fantastiskt konstverk. Låt oss presentera The Barn. Media bjuds in till vernissage den 29 juni kl. 09.30 hos Sankt Kors.

Konstnären Tomas Ekström finns på plats och berättar om sitt verk. Därtill finns representanter från Sankt Kors, som har beställt konstverket i samverkan med LOOK –  Linköping Offentlig Konst.

”I The BARN finns rum för både gapstaren och filosofen. Kloka tankar ska tänkas, kluriga lösningar ska födas och kraftfulla beslut fattas.”

Datum och tid: fredagen den 29 juni kl. 09.30

Plats: Sankt Kors, Westmansgatan 47 i Ebbepark, Linköping

Varmt välkommen!

Vid frågor kontakta:

Eva Ankarberg, Chef Marknad och Kommunikation
Mejl: eva.ankarberg@sanktkors.se

Sankt Kors Fastighets AB är ett kommunägt bolag som bygger och utvecklar fastigheter i Linköping för nya företag och företag i förändring. Företaget utgör en viktig del i kommunens satsningar på en utveckling av näringslivet och bolagets uppdrag är att tillhandahålla ändamålsenliga lokaler som skapar förutsättningar för utveckling och tillväxt. Genom Dukaten Parkering ansvarar Sankt Kors även för genomförandet av kommunens parkeringsstrategi i Linköping. Sankt Kors driver sin verksamhet på kommersiella grunder och finansierar den uteslutande med intäkter från hyror.