Anitra Steen, ny konsult i SANN & Partners

Report this content

Anitra Steen blir ny konsult i SANN & Partners Management Consulting AB. Företaget är ett konsultföretag med fokus på den offentliga sektorn. Anitra Steen börjar i sin nya roll som strategisk rådgivare och konsult under april månad.

Stina Hubendick, VD och huvudägare i SANN & Partners kommenterar rekryteringen: ”Anitra är en av Sveriges bästa och mest framgångsrika ledare med erfarenheter från både myndigheter och den statliga bolagssfären. Som VD för Systembolaget ledde hon omställningen från ett gammalt monopol till att bli en av Sveriges mest uppskattade detaljhandelskedjor. Vi är inne in en tillväxtfas och tillsammans med Anitra skapar vi nu ett ännu starkare SANN & Partners. Vi kommer att kunna erbjuda våra uppdragsgivare ett fördjupat kunnande i ledningsfrågor och förändringsarbete och rustar oss bättre för att arbeta med statliga bolag och statlig styrning”. Anitra Steens roll i SANN & Partners kommer vara rådgivare och konsult i strategiska ledningsfrågor hos företagets uppdragsgivare. Hon kommer även att vara en nyckelspelare i SANN & Partners företagsledning. Anitra kommer till en början att arbeta cirka 50 %. Anitra Steen säger om sin nya roll: ”Jag känner att jag har mer att ge och har därför valt att gå tillbaka och jobba med det jag är bäst på. Under alla mina år som ledare i den statliga sektorn har jag drivit omfattande strategi- och utvecklingsarbete med tyngdpunkt på uppdragstydlighet, kundorientering, effektivitet och kvalitetsutveckling. Jag ser fram emot att de kunskaper jag skaffat mig genom åren tillvaratas och kommer fler tillgodo. Det ska dessutom bli stimulerande att få vara med och bidra till att fortsätta bygga ett företag i den konsultindustri som jag lärt känna som tidigare uppdragsgivare”. SANN & Partners specialinriktning är förändringsprocesser och utvecklingsfrågor i de centrala statliga myndigheterna, Regeringskansliet och Riksdagens förvaltning. Företaget har även bred erfarenhet av hälso- och sjukvårdsområdet med stora uppdrag i flera landsting och i privata företag. SANN & Partners arbetar även med affärsutveckling och strategifrågor inom flera statliga företag, ett område som man med Antiras kompetens och kunnande vill utveckla vidare och växa inom.

Taggar: