Cykla för diabetesforskningen!

Sanofi-aventis stödjer Svenska Diabetesförbundet som i år arrangerar en cykelbudkavle över hela Sverige för diabetesforskningen. Budkavlen startar den 1 juli i Haparanda och omkring 200 mil kommer att tilläggaryggas med stor final i Stockholm 20 juli.

Diabetes är en folksjukdom som drabbar allt fler och kryper ner i åldrarna. 350 000 svenskar har diabetes, varav 90 procent har typ-2 diabetes. Det är en allvarlig och progressiv sjukdom som orsakar många följdsjukdomar och dessutom kostar samhället stora summor pengar. Som ett forskande läkemedelsföretag utgör sanofi-aventis en del av svensk hälso- och sjukvård och vill vi stödja Svenska Diabetesförbundets cykelbudkavle för att uppmärksamma bristen på resurser i vården och forskningen. Du är välkommen att besöka oss i Stockholm vid den stora finalen i Kungsträdgården den 20/7 mellan kl 11:00 och 20:00. Där kommer du att ha möjlighet att få mer information om vår satsning inom diabetes. Vill du hjälpa din lokalförening vid någon av aktiviteterna? Eller cykla med på någon sträcka för att uppmärksamma diabetes och diabetesforskningen och samtidigt samla in pengar till forsknings-fonden? Kontakta din lokalförening eller maila till: cykla@diabetes.se För mer information om budkavlen gå in på Svenska Diabetesförbundets hemsida www.diabetes.se eller www.insulin.se.