Nytt år – nya regler i Rätt-serien

De nya upplagorna av Rätt-serien ger den som arbetar med ekonomi, administration och HR koll på alla nya lagar och regler för 2016.

De fyra böckerna Redovisa RättRätt MomsRätt Lön och Rätt Arbetsrätt är skrivna av ledande experter inom områdena och uppdateras varje år.

Bland nyheterna i Redovisa Rätt finns nya förenklade regler om upplysningar och årsredovisning för mindre företag. I Rätt Arbetsrätt beskrivs bland annat Arbetsmiljöverkets nya föreskrifter om organisatorisk och social arbetsmiljö.

- Redovisa Rätt är ett uttömmande och tydligt uppslagsverk för alla slags redovisningsfrågor, säger Dinara Sufijanova, Senior Accountant vid Hyper Island.

Rätt Lön tar exempelvis upp en rad förändringar i arbetsgivaravgifterna för ungdomar och äldre, samt de nya reglerna för ROT- och RUT-avdrag. I Rätt Moms beskrivs förändringar i regler för moms vid internationell handel. Nytt för i år är även att boken innehåller en särskild hjälplista som underlättar för läsaren att manövrera mellan momsreglerna.

De fyra böckerna i Rätt-serien släpps i januari varje år. Serien finns även som en digital tjänst, RättOnline. Tjänsten har samma innehåll som böckerna men uppdateras oftare.

Rätt-serien ges ut på Sanoma Utbildning. För mer information, recensionsexemplar eller författarintervju kontakta förläggare Amanda Schött Franzén på amanda.schott.franzen@sanomautbildning.se.

Dinara Sufijanova, Senior Accountant vid Hyper Island