Säljledning – att skapa framgångsrik försäljning

Släpp föreställningen om att försäljning handlar om ett brett leende och förmåga att övertala! Bygg istället en robust organisation där försäljningsresultaten säkras över tid. Säljledning – att skapa framgångsrik försäljning är en ny bok med ett nytt angreppssätt på området försäljning.

- Det är dags att vända blicken från den individuella säljaren till försäljningsavdelningens organisation. Givetvis kan man inte överskatta värdet av duktiga säljare, men med en effektiv försäljningsorganisation kan en duktig säljare nå ännu längre, säger författaren Marie-Louise Kjellström.

Boken fokuserar alltså inte på den enskilda säljarens förmåga, utan på försäljningsavdelningens processer och funktioner. Boken tar avstamp i organisationens förmåga att skapa framgångsrik försäljning. Vad ska man göra när säljorganisationen hamnat på efterkälken, eller när man startar en helt ny försäljningsavdelning?

Genom exempel, intervjuer samt praktiskt användbara modeller visar boken hur man skapar bättre förutsättningar för försäljning. Boken presenterar modeller inom tre olika områden: analysarbete, säljprocessen och förbättringsområden. Inom dessa block beskrivs flera redskap som bör användas på en försäljningsavdelning.

Om författaren
Marie-Louise Kjellström har haft flera chefsbefattningar inom försäljning och affärsutveckling i ledande företag. Bland annat på SAS, Eniro, Dagens Nyheter och franska L'Oréal-koncernen. Idag är Marie-Louise vd på Grand Hôtel i Stockholm.

Titel: Säljledning - att skapa framgångsrik försäljning
Författare: Marie-Louise Kjellström
ISBN: 9789162299866

”Säljledning – att skapa framgångsrik försäljning” ges ut på Bonnier Utbildning. För mer information och recensionsexemplar kontakta förlagsredaktör Kristoffer Edshage på 08-696 80 03 eller kristoffer.edshage@bonnierutbildning.se.

Bonnier Utbildning startade år 1993. Företaget har sedan starten vuxit till att bli en av de större aktörerna på den svenska läromedelsmarknaden. Företaget ingår i Bonnierförlagen, som är en del av den familjeägda mediekoncernen Bonnier AB.