Storsäljare med de senaste lagarna och reglerna inom redovisning

Storsäljaren Extern redovisning är nu ute i en femte upplaga. Boken är uppdaterad med de senaste lagarna och reglerna samt de nya K-regelverken.

Extern redovisning behandlar allt från redovisningens grunder och sambandet mellan olika finansiella rapporter till beräkning av finansiella nyckeltal för interna och externa intressenter. Boken är avsedd för studenter och yrkesverksamma inom redovisning.

– Extern redovisning är en av våra storsäljare och används av många lärosäten, exempelvis Göteborgs universitet. Det är en gedigen grundbok i ämnet och är skriven av ett kompetent och erfaret författarteam, säger Amanda Schött Franzén, förläggare och områdeschef på Sanoma Utbildning.

I alla företag sker mängder av aktiviteter och dagligen fattas ett stort antal viktiga beslut. Boken beskriver hur redovisningen kan tillhandahålla underlag för dessa beslut. Läsaren får en förståelse för hur ett fungerande redovisningssystem är en viktig framgångsfaktor i företag samt för tillväxt och utveckling i hela samhällsekonomin. Under de senaste åren har en hel del förändringar skett inom området.

– Boken är uppdaterad enligt den nya versionen av årsredovisningslagen samt med hänsyn till den senaste utvecklingen från Bokföringsnämnden och internationellt, säger Jan Marton, författare.

Till boken finns även en tillhörande övningsbok så att studenterna kan öva på bokens innehåll.

Fakta om författarna

Jan Marton, Rolf Johansson, Christer Johansson och Gunvor Pautsch har mångårig erfarenhet av praktiskt redovisningsarbete och av undervisning vid bland annat handelshögskolorna i Stockholm och Göteborg, Stockholms universitet och Företagsekonomiska institutet.

Fakta om böckerna

Extern redovisning
ISBN: 978- 91- 523- 4959-5
Bläddra i boken här!
Köp boken här!

Extern redovisning Övningsbok
ISBN: 978- 91-5235043-0
Bläddra i boken här!
Köp boken här!

Extern redovisning ges ut på Sanoma Utbildning. För mer information, recensionsexemplar eller författarintervju kontakta förlagsredaktör Karin Sörensen på karin.sorensen@sanomautbildning.se.

Extern redovisning är en av våra storsäljare och används av många lärosäten, exempelvis Göteborgs universitet. Det är en gedigen grundbok i ämnet och är skriven av ett kompetent och erfaret författarteam.
Amanda Schött Franzén, förläggare och områdeschef på Sanoma Utbildning
Boken är uppdaterad enligt den nya versionen av årsredovisningslagen samt med hänsyn till den senaste utvecklingen från Bokföringsnämnden och internationellt.
Jan Marton, författare