Storsäljaren Projektledning – ny upplaga!

Boken Projektledning är en av landets mest populära projektledningsböcker och används idag på många högskolor, universitet och företag. Nu kommer Projektledning ut i en ny reviderad sjätte upplaga.

Projektledning riktar sig till alla som studerar projektledning, oavsett bransch och typ av projekt. Boken presenterar projektmetodiken och ledarskapet på ett tydligt sätt, vilket gör den lätt att använda som lärobok och som handbok vid praktiskt projektarbete eller certifiering.

– Boken stödjer gällande standarder inom projektledning ISO 21500, PMBOK Guide (PMI) och ICB (IPMA). Den ökade efterfrågan på kunskap inom projektledning gör att allt fler väljer att certifiera sig, säger Bo Tonnquist, författare.

I den nya upplagan tas ett tydligare grepp kring de agila arbetssätten och boken beskriver hur de kan användas tillsammans med traditionell projektledning.Tillsammans utgör de olika perspektiven ett mycket intressant koncept med stor potential att lyfta projektledningen till nya höjder. Dessutom har avsnitten om portföljhantering och projektkontor utvecklats, samtidigt som ledarskapsavsnitten har uppdaterats och nya tester har tillförts.

–  Projektledning har utvecklats för att ligga i fas med utvecklingen inom området. På grund av en allt hårdare konkurrens ställs tuffare krav på lönsamma och effektiva projekt. Därför ligger stort fokus på nyttorealisering, säger Bo Tonnquist, författare.

Den nya upplagan har dessutom gått igenom ett riktigt ansiktslyft. Dispositionen har blivit mer pedagogisk och den nya formgivningen lockar till läsning. För att matcha den nya upplagan har även övningsboken gjorts om och bokens webbplats uppdaterats, bland annat med interaktiva tester.

Författaren Bo Tonnquist är föreläsare och konsult med lång operativ erfarenhet av projektledning, marknadsföring och verksamhetsutveckling. Han var med och utvecklade IPMA:s certifiering i Sverige och har varit medlem av IPMA:s svenska certifieringsstyrelse.

Köp boken här!

Onsdagen den 18 maj kl. 17:30 har vi ett releasemingel på förlaget, se inbjudan.

Projektledning ges ut på Sanoma Utbildning, ISBN: 978 - 91- 523-3612-0 . För mer information, recensionsexemplar eller författarintervju kontakta förlagsredaktör Karin Sörensen på karin.sorensen@sanomautbildning.se.

Boken stödjer gällande standarder inom projektledning – ISO 21500, PMBOK Guide (PMI) och ICB (IPMA). Den ökade efterfrågan på kunskap inom projektledning gör att allt fler väljer att certifiera sig.
Bo Tonnquist, författare
Projektledning har utvecklats för att ligga i fas med utvecklingen inom området. På grund av en allt hårdare konkurrens ställs tuffare krav på lönsamma och effektiva projekt. Därför ligger stort fokus på nyttorealisering.
Bo Tonnquist, författare