• Sanovir/

Alkogel och handsprit har inte effekt på alla virus! - Nu lanseras den unika handgelen Sanovir som dödar bakterier och virus effektivt.

Report this content

Höst och vinter är virus- och influensatider. Men det finns hopp för den som vill hålla sig frisk. Nu lanseras den nya långtidsverkande handgelen Sanovir som effektivt dödar både svininfluensan och kräksjukeviruset med över 10 gånger så lång effekt som alkogel. Sanovir är inte baserad på alkohol och torkar därmed inte heller ut händerna samt är brandsäker och miljövänlig.

Handgelen Sanovir dödar bakterier, virus och svamp på dina händer utan att skada eller torka ut din hud. Tvärtom så återfuktar Sanovir händerna i reningsprocessen tack vare sin unika och miljövänliga sammansättning av ämnen som bland annat innehåller den läkande växten Aloe Vera. Dessutom är Sanovir inte alkoholbaserad och saknar andra brandfarliga kemiska substanser vilket gör den fullt säker att ta med på flygplan och helt riskfri för handeln när det kommer till lagerhantering och transporter. - Med tanke på att pandemier och olika former av virus numera är en ofrånkomlig del av vår vardag så ökar också kraven på vår personliga handhygien. Här finns en viktig funktion att fylla för Sanovir som är en effektiv och riskfri produkt laddad med positiva förebyggande egenskaper. Den är dessutom dryg, 50 ml räcker i en månad. Det säger Susanne Nidemar, sjuksköterska och VD på Nipro AB som distribuerar Sanovir i Sverige. Sanovir handgel äger följande egenskaper: • Sanovir dödar bakterier, virus och svampinfektioner. • Långvarig effekt. • Miljövänlig; biologiskt nedbrytbar till koldioxid och vatten. • Mjukgör med Aloe Vera Barbadensis, den finaste av aloe sorterna. • Brandsäker, vilket innebär säker att lagra och förvara samt möjlig att ta med i kabinen på flygplan. • Patenterad och uppfyller alla internationella standarder, bl a EN1500. • Dermatologiskt testad, kliniskt testad. Se hemsida för mer specifik produktinformation samt priser.

Taggar: