Jan Thorell blir ny vd för SAP Norden

Stockholm, 5 juli 2010 – SAP Norden har utsett Jan Thorell till ny vd för SAPs nordiska verksamhet I Sverige, Danmark, Norge och Finland. Jan Thorell tillträder som ny vd den 1 september 2010.

Jan Thorell kommer senast från Oracle där han var Vice President Middleware Nordic.

Innan Oracle arbetade Jan Thorell på BEA Systems mellan 2001 till 2008 då BEA Systems köptes av Oracle. Jan tillträder som ny Nordisk vd från och med den 1 september 2010. Fram tills den 1 september forsätter Jeroen van der Lingen i sin roll som Interim vd.

Cathrine Thaning, Communications Manager, SAP Norden

cathrine.thaning@sap.com

SAP är världens ledande leverantör av affärssystem och erbjuder lösningar och tjänster för företag i alla storlekar världen över. SAP kan tillgodose specifika krav på kärnprocesser inom totalt 25 branschlösningar. Idag använder över 97 000 kunder i fler än 120 länder SAPs lösningar. SAP är listat på börsen i Frankfurt och på NYSE.

SAP BusinessObjects underlättar för företag i alla storlekar genom att sammanföra människor, information och verksamheter. SAP BusinessObjects erbjuder företag öppna, heterogena lösningar inom Business Intelligence; Information Management, Governance, Risk & Compliance och Enterprise Performance Management.  Mer information: www.sap.com och www.sap.com/sweden