Karen Nielsen ny vd för SAP Nordic

Karen Nielsen, tidigare nordisk försäljningsdirektör för SAPs lösningar för stora företag, har blivit utnämnd till ny vd för SAP Nordic. Karen får nu uppgiften att leda SAPs fortsatta tillväxtstrategi och säkra affärsutvecklingen med ökat kundfokus. Karen efterträder landsmannen Henrik Rasmussen som i sin tur, blir ny chef för SAPs nya affärsområde - Industry Business Solutions EMEA.

Efter endast sju månader inom företaget blir Karen Nielsen ny vd för SAP Nordic och Baltikum. Karens Nielsen raketkarriär är ett resultat av hennes förmåga att uppnå resultat och hennes gedigna bakgrund inom IT-sektorn.

– Jag ser fram emot min nya position, och jag ser stora möjligheter för SAP Nordic att hjälpa företag och offentliga organisationer att reducera omkostnader och utveckla kundernas verksamheter genom våra industri- och Business Intelligence lösningar, säger Karen Nielsen.

I sin nya roll som vd för SAP Nordic får Karen Nielsen ansvar för ett av IT-branschens allra starkaste varumärken och dess utveckling i den nordiska regionen.

– Det blir en stor utmaning att efterträda Henrik Rasmussen som i mångas ögon är synonym med SAP Nordic, och Henrik har varit en viktig förebild för många inom SAP, säger Karen Nielsen.

Henrik Rasmussen har arbetat inom SAP sedan 1991 och har varit vd för SAP Nordic sedan 2004. På sin nya internationella position får Henrik ansvar att bygga upp den verksamhetsenhet som ska förbättra och strömlinjeforma SAPs branschlösningar.

– Det är en spännande utmaning och jag kommer att gå till jobbet med lika delar ödmjukhet och stolthet. Jag är otroligt nöjd med min tid i SAP Nordic där vi har uppnått mycket starka resultat och fått ett stort gensvar för SAPs affärssystem. Med Karen Nielsen som ny nordisk vd får SAP en mycket kompetent person och jag är övertygad om att hon kommer att lyckas bra, säger Henrik Rasmussen.

Både Henrik Rasmussen och Karen Nielsen tillträder sina nya positioner under januari.

För bilder på Karen Nielsen, vänligen gå in på:
För bilder på Henrik Rasmussen, vänligen gå in på: