SAP delar ut en tidig julklapp till alla svenska företag

Stockholm – 7 december 2010 – Det är inte lätt för tomten att hinna leverera alla klappar i tid! Därför ger SAP nu tomten en hjälpande hand med gratis nerladdning. Till och med den 25 december 2010 kan alla företag ladda ned analys- och visualiseringsverktyget SAP Crystal Presentation Design helt utan kostnad.

”I år vill vi ge alla svenska företag, både befintliga och framtida SAP-kunder en julklapp som de har nytta av även nästa år istället för chokladaskar och strumpor som brukar ligga under granen”, säger Mattias Bolander, Nordenchef SAP BusinessObjects.

SAP Crystal Presentation Design hette tidigare Xcelsius Present Software och är en del av SAP Crystal Solutions-portföljen som innehåller en mängd lösningar för bland annat rapportering, presentationsformat, instrumentpaneler och ad hoc-analys. SAP Crystal Design är en ”peka och klicka”-mjukvara framtagen för att skapa Flash-baserade, interaktiva datapresentationer från vanliga kalkylblad och vidare dela dem via Microsoft Office och Adobe PDF.

”Med SAP Crystal Presentation Design kan företag skapa professionella presentationer, interaktiva grafer och kartor bara på några minuter. Ännu viktigare är att företagen dessutom kan utforska och skapa scenarios och på ett fantastiskt och enkelt sätt engagera mottagaren av information", fortsätter Mattias Bolander

SAP Crystal Presentation Design kan laddas ned gratis till och med den 25 december 2010 här:

Download SAP Crystal Presentation Design

För ytterligare information, kontakta:

Mattias Bolander, Nordenchef SAP BusinessObjects
Telefon: 0733-58 76 46,
E-mail: Mattias.bolander@sap.com

SAP är världens ledande leverantör av affärssystem och erbjuder lösningar och tjänster för företag i alla storlekar världen över. SAP kan tillgodose specifika krav på kärnprocesser inom totalt 25 branschlösningar. Idag använder över 102 500 kunder i fler än 120 länder SAPs lösningar. SAP är listat på börsen i Frankfurt och på NYSE.

SAP BusinessObjects underlättar för företag i alla storlekar genom att sammanföra människor, information och verksamheter. SAP BusinessObjects erbjuder företag öppna, heterogena lösningar inom Business Intelligence; Information Management, Governance, Risk & Compliance och Enterprise Performance Management.

Mer information: www.sap.com och www.sap.com/sweden

Taggar: