SAP och CIBER hjälper svenska detaljhandelsföretag nå nya mål

SAP Svenska AB har ingått ett partnersamarbete med CIBER Sweden AB för detaljhandelslösningen SAP for Retail. CIBERs internationella erfarenheter och breda kunskap om detaljhandel ska hjälpa svenska detaljhandelsföretag spara pengar genom bättre IT-stöd. CIBER blir återförsäljare av och implementeringspartner för SAP for Retail i Sverige.

”CIBERs SAP –konsulter har lång erfarenheter från att arbeta med SAP for Retail i andra länder och de har även kunskap och förståelse för svensk detaljhandels specifika affärskrav och förutsättningar. Vårt samarbete innebär att svenska detaljhandelsföretag kommer att kunna spara mycket pengar genom IT-lösningar.”, säger Tomas Andersson, ansvarig för detaljhandel SAP Norden.

SAP for Retail är en affärssystemslösning som riktar sig till detaljhandelsföretag med uppgift att effektivisera, till exempel, sortimentsplanering och logistik. SAP och CIBER har redan partneravtal i många andra länder och företaget är marknadsledande återförsäljare av SAP for Retail i Europa. Totalt har CIBER genomfört över 70 affärskritiska SAP for Retail-projekt hos stora och medelstora aktörer inom detaljhandeln runt om i världen (Tyskland, Storbritannien, Ryssland, USA, Australien och Nya Zeeland). Det gör CIBER till en ledande aktör när det gäller att hjälpa detaljhandelsföretag att vässa flöden och processer, samt sänka IT-kostnaderna.

”Svenska detaljhandelsföretag har i många fall mycket pengar att tjäna på effektiva affärssystem. Vi ser fram vi emot att, tillsammans med SAP, hjälpa svensk detaljhandel att nå nya affärsmöjligheter.”, säger Oskar Nederheim, försäljningsansvarig detaljhandel CIBER.

Inom CIBER finns totalt 1400 SAP-konsulter och av dessa arbetar 350 dagligen med SAP for Retail, med allt ifrån mode och hemelektronik till dagligvaror. CIBER ser tack vare samarbetet med SAP Svenska AB fram emot att anställa fler SAP-konsulter.