SAP ökar satsningen mot tjänstesektorn tillsammans med Colada

SAP utökar samarbetet med konsultbolaget Colada för att utveckla erbjudandet till företag inom professionella tjänster. Colada blir Channel Partner till SAP vilket innebär att SAP och Colada nu kan erbjuda företag inom tjänstesektorn specialanpassade affärssystem med implementering på endast 12 till 16 veckor - till ett fast pris.

– Det är glädjande att vi kan fördjupa vårt samarbete med Colada som är experter på våra produkter, speciellt inom Professional Services. Företag med verksamhet inom professionella tjänster, så som advokatbyråer, konsultföretag och ingenjörer har specifika behov, och med Colada som partner kan vi erbjuda dessa företag en snabb implementation med ett skräddarsytt SAP-System, säger Mattias Bolander, Sverigechef SME SAP Svenska.

Colada använder själva SAPs affärssystem för Professional Services som de implementerat på egen hand, vilken skedde på rekordtiden 12 veckor. Företagets affärsidé är att erbjuda tjänsteföretag med tillväxtambitioner affärssystem som effektiviserar verksamhet, likviditet och kassaflöde.

– Vår affärsidé bygger helt och hållet på att implementera effektiva affärssystemslösningar till våra kunder. I och med vår erfarenhet och djupa kunskap i SAPs produkter kan vi erbjuda snabb implementering av affärssystemen till fast pris, vilket ger en trygg kostnadskontroll för kunderna. Vi arbetar nära företagen för att verkligen förstå vad de efterfrågar och behöver och vi ser mycket positivt på vårt utökade samarbete med SAP då vi ser ett allt större intresse och behov av SAPs system från företag inom tjänstesektorn, säger Fredrik Wredh, ansvarig för försäljning av affärssystem på Colada.

SAPs och Coladas utökade samarbete omfattar även utveckling av gemensamma marknadsföringsaktiviteter och säljstöd mellan företagen.